MARILAH BESEDEQAH SEBELUM TERLAMBAT

"Dan infakkanlah sebahagian dari apa yang telah kami berikan kepadamu sebelum kematian datang kepada salah seorang di antara kamu; lalu dia berkata (menyesal), Wahai Tuhanku, sekiranya Engkau berkenan menunda (kematian)kedatangan ajal matiku sedikit waktu lagi, maka aku dapat bersedeqah dan aku akan termasuk orang - orang yang soleh" (Surah Al Munafiqun:10)

INGIN MENYUMBANG

Ingin menyumbang moga menjadi bekal di akhirat,
BIMB, BAITUL HUSNA BUKIT SEKILAU 06082010001642.

Moga Allah memberi lebih keberkatan kepada rezeki dan hidup kita.

ALAMAT :ANJUNG SEKILAU, JALAN BUKIT SEKILAU 2, 25200 KUANTAN, PAHANG DARUL MAKMUR.

SILA HUBUNGI TALIAN 016-2327061 ATAU 014-6080510 ATAU 016-9332779

Wednesday, February 9, 2011

PERTANDINGAN NASYID, TILAWAH AL-QURAN DAN HAFAZAN

Majlis pertandingan nasyid, tilawah dan hafazan akan diadakan di Permata Camar pada bulan Mac ini. Program ini dianjurkan oleh Persatuan Kebajkan Anak Yatim Pahang (PEKAYA). Majlis ini bakal disertai oleh para penghuni rumah kebajikan anak yatim & miskin di seluruh negeri Pahang. Bagi mereka yang berjaya di peringkat negeri akan bertanding ke peringkat Kebangsaan. Tahun ini PEYATIM akan menganjurkan majlis tersebut i Kolej Universiti Islam Malaysia (KUIM), Negeri Sembilan.

Anak-anak Baitul Husna akan mengambil beberapa kategori dalam pertandingan tersebut. Antaranya ialah Tilawah Quran, Hafazan, Syarahan dan Sajak. Kini mereka yang terlibat dalam pertandingan tersebut akan berlatih untuk pertandingan peringkat negeri.

Diharapkan peluang yang pertama kali ini, bakal mendedahkan mereka dalam acara sebegini seterusnya dapat memberikan keyakinan kepada diri mereka sendiri.

No comments:

Post a Comment