MARILAH BESEDEQAH SEBELUM TERLAMBAT

"Dan infakkanlah sebahagian dari apa yang telah kami berikan kepadamu sebelum kematian datang kepada salah seorang di antara kamu; lalu dia berkata (menyesal), Wahai Tuhanku, sekiranya Engkau berkenan menunda (kematian)kedatangan ajal matiku sedikit waktu lagi, maka aku dapat bersedeqah dan aku akan termasuk orang - orang yang soleh" (Surah Al Munafiqun:10)

INGIN MENYUMBANG

Ingin menyumbang moga menjadi bekal di akhirat,
BIMB, BAITUL HUSNA BUKIT SEKILAU 06082010001642.

Moga Allah memberi lebih keberkatan kepada rezeki dan hidup kita.

ALAMAT :ANJUNG SEKILAU, JALAN BUKIT SEKILAU 2, 25200 KUANTAN, PAHANG DARUL MAKMUR.

SILA HUBUNGI TALIAN 016-2327061 ATAU 014-6080510 ATAU 016-9332779

Thursday, July 29, 2010

Jejak Fakir

Selepas zohor sekitar jam 2.30 petang, Pengurus Baitul Husna iaitu Sdr Hilmi dan sukarelawan Baitul Husna iaitu Man Turkey atau lebih dikenali sebagai Abang Man telah ke kawasan setinggan berhampiran bandar Kuantan. Keadaan rumahnya amat dhaif , tiada bekalan air diperolehi dan ketika banjir mereka terpaksa berpindah. Mujur juga ada seorang ahli perniagaan berbangsa Tiong Hua yang sudi membantu memperbaiki rumah tersebut.

Di rumah tersebut dihuni oleh 8 orang iaitu ibu kepada 7 orang anak serta seorang warga emas yang tiada waris menumpang di rumah tersebut. Ibu tersebut bekerja di sebuah kilang pembuat fish ball dengan kadar bayaran RM 4 sehari. Suaminya yang bertaraf penduduk tetap berasal dari negara jiran, langsung tidak menunaikan tanggungjawab sebagai suami dan ayak kepada anak-anaknya. Suaminya telah meninggalkan kelauarganya sejak   beberapa tahun yang lalu. Kini keluarga ini hanya bergantung harap kepada sumbangan abang kepada si ibu tersebut.

Tujuan lawatan tersebut untuk memilih anak daripada keluarga tersebut untuk dimasukkan ke Baitul Husna. Pihak Baitul Husna melalui JK pemilihan akan membuat keputusan dalam tempoh seminggu atau 2 minggu lagi.

1 comment:

  1. assalamualaikum....sy nk tnya. baitul husna hnya menmpatkn ank2 prempuan shj atau kedua2 prempuan dn lelaki?

    ReplyDelete